Путешествие по странам
.Урок в 7 классе.
Екатерина МИШЕЧКИНА,
учитель английского языка
средней общеобразовательной школы № 7 г. Лениногорска
Илюся ГАЛИЕВА,
учитель географии
средней общеобразовательной школы № 7 г. Лениногорска
Тип урока: изучение нового материала.
Форма урока: интегрированный урок английского языка и географии.
Цель: создание условий для формирования представлений о странах на базе уже имеющихся знаний.
Задачи: применение знаний из других учебных дисциплин; развитие познавательного интереса; реализация интеллектуальных способностей учащихся; формировать все направления функциональной грамотности.
Слайд № 1
Teacher: Hello, dear children, dear guests and our colleagues. I hope you are OK and I`m glad to meet you at our lesson. Are you ready to start working?
Слайд № 2
Учитель. Добрый день, дорогие друзья! Мы рады вас видеть.
Учащиеся. Good morning our teachers, we are glad to see you too.
Teacher. Today we are having an unusual lesson: English and Geography together. That is why you can see two teachers today.
Учитель. Мы рады приветствовать вас на не обычном, интегрированном уроке, где одновременно вы получите знания сразу по двум предметам – географии и английскому языку.
Teacher. Now, listen to audio and guess what we are going to speak at today’s lesson?
Аудио № 1 (голос стюардессы)
Ученик 1. I think we’re going to speak about travelling around the world.
Ученик 2. Or may be we will speak something about different coutries.
Ученик 3. About our country?
Слайд № 3
Teachеr. You are right. Today you have a unique chance to travel all over the world.
Teacher. Ladies and gentlemen! This is your stewardess speaking. My name is Ekaterina Mishechkina. And this is my colleague Ilyusa Galieva. She is a pilot’s assistant. We would like to welcome you abroad Delta flight 31. We are flying at an altitude of 11000 meters. Our flight time will be approximately 20 minutes. Please, keep your seatbelts fastened all the time. We wish you a wonderful flight!
Слайд № 4
Слайд № 5
Учитель. Прежде чем отправиться в путь и наслаждаться поездкой, давайте заполним ваши миграционные карточки. В этих карточках вам нужно заполнить следующие графы: Ф. И. О., число и месяц рождения, национальность, род деятельности. (Ребята заполняют карточки.) Приложение № 1
Teacher. Well, introduce yourself, please. (Даниил)
Ученик. Hello, my name is Daniil Valeev. Today is 9 December. I am Russian and I am a pupil. I study in the seventh form at Secondary school № 7.
Teacher. and others can you show us your notes. Well, done, thank you.
Слайд № 6
Teacher. Also, you have another card, where you can write extra information about visiting countries.
Учитель. Места посещения (указывать в том порядке, в котором мы приземляемся в ту или иную страну, и самую главную информацию об особенностях тех стран, куда мы летим). Пожалуйста, не забудьте заполнять карточки красиво, понятными печатными буквами. Благодарю за внимание!
Teacher. And now look at the screen.
Видео № 1
Teacher. Perhaps somebody can tell us where we are going now.
Ученик. As for me, I would like to go to France, but now I think it will be Italy.
Teacher. Yes, well… We will be in Italy soon. (ИМ приклеивает стрелку и картинку к карте.)
Слайд № 7
Учитель. Прежде всего, вам необходимо знать, что Италия находится на юге Европы. На территории Италии расположены 2 маленьких независимых государства: Сан-Марино и Ватикан. А кто мне скажет, какой город является столицей Италии?
Иван. Столицей Италии является Рим, на протяжении веков являющийся ведущим политическим и религиозным центром западной цивилизации. Рим – столица Римской империи и Христианства.
Teacher. So the next task for you is on the screen. Vicka, read the task, please.
Слайд № 8
Вика. Read the text and mark the sentences T (true) or F (false).
Teacher. You have only 3 minutes to do this task. There are some unknown words in the text but you can vocabulary in your sheets of papers. Use it.
The flag of Italy is a tricolour featuring three equally sized vertical pales of green, white, and red colour. The Colosseum is an elliptical amphitheatre in the centre of the city of Rome, Italy. It is the largest amphitheatre in the world. The Colosseum could hold between 50,000 and 80,000 spectators, and was used for gladiatorial contests and public spectacles. Italian pizza is the dish has since become popular in many parts of the world. It is a flat, round bread typically topped with a tomato sauce, cheese and various toppings. The Mona Lisa is a half-length portrait of a woman by the Italian artist Leonardo da Vinci, which has been acclaimed as "the best known, the most visited, the most written about, the most sung about, the most parodied work of art in the world.
The flag of Italy consists of the colours: green, white and blue.
Слайд № 9
2. There were about from 50,000 to 80,000 people at the public spectracles.
Слайд № 10
3. Pizza is a very popular food for Italy.
Слайд № 11
4. Anna Lisa is a half-length portrait of a woman by the Italian artist Leonardo da Vinci
Приложение № 2
Слайд № 12
Учитель. Следующее место остановки – это Соединенные штаты Америки.
Видео № 2
Слайд № 13
– Иван, read please.
Слайд № 14
Teacher. The United States of America situated on the North American continent and is washed by three oceans: the Pacific, the Atlantic and the Arctic.There are 50 stars on the flag. They symbolize 50 states of the USA.The capital of the USA is Washington.
– Илья, не мог бы ты перевести?
Учитель. Ребята, на ваших столах имеются конверты с мировыми достопримечательностями. Какие из данных достопримечательностей вы могли бы отнести к США? (Статуя свободы, Озеро Байкал, Кремль, Золотые ворота, Рашмор, Стоунхендж, Лондонский глаз, Бранденбургские ворота, Рейхстаг, Эрмитаж, Кижи.)
Приложение № 3
Teacher. What is the main sight of these , can you name.
Ученик 4. As for me, I think that all of these places are very important and interesting, they have own origin.
Ученик 5. I know that The Statue of Liberty is the most famous.
It is a huge sculpture on Liberty Island in the middle of New York Harbor The was a gift to the United States from the people of France.
Teacher. What other information do you know about the USA?
Ученик 6. The dollar is the name of the official currency or a banknote of America.
Учитель. Молодцы, ребята! Не забываем заполнять ваши карточки с информацией о странах. Ну, а мы отправляемся в Германию.
Видео № 3
Учитель. Германия – федеративная парламентская республика в западно-центральной Европе. Страна состоит из 16 штатов, а ее столицей и крупнейшим городом является Берлин.
Флаг Германии представляет собой триколор, состоящий из трех равных горизонтальных полос, отображающих национальные цвета Германии: черный, красный и золотой.
Teacher. The Brandenburg Gate is a city gate, a neoclassical triumphal arch, and now one of the most well-known landmarks of Germany.
Teacher. Берлинский зоологический сад – старейший и самый известный зоопарк в Германии. Здесь обитают различные виды и около 19500 животных. Зоопарк представляет самую полную коллекцию видов в мире.
Teacher. Now our trip is continuing. And we’re going to visit our last country for this lesson, but the most important for us, Russia. But before it we’re going to play the game…
Teacher. Unfasten your seatbelts! Stand up, please! All of you know this game.
Teacher. You should copy my action together with me if I say «please». If I don’t say «please» you shouldn’t do it. Is it clear?
Слова и словосочетания:
Rise your hands up
Put your hands down
Touch your nose, please
Close your eyes, please
Jump
Fly
Swim, please
Smile
Sing
Dance, please
Run
Hop
Turn around yourself, please
Skip…
Teacher. Well done! Well done! Sit down, please! Don’t forget to fasten again!
Учитель. Итак, Россия…
Видео № 4
Учитель. Предлагаю вам самим рассказать о нашей стране. Для этого у вас есть творческие наборы на столах. Используя их, выстройте свои сообщения.
Teacher. Russia is the last country which we have visited today. But… I would like to check your knowledge up. Who has been the most attentive person today?
Teacher. Ну что ж, дорогие друзья… Россия была последней страной, которую мы посетили сегодня. Нам пора возвращаться домой, к своим обязанностям. Но прежде чем мы это сделаем, нам хотелось бы проверить, насколько точно вы запомнили нашу экскурсию. Вы готовы? Не боитесь?
Включаем в презентации «Проверь себя».
Прощание.
Учитель. Домашнее задание – подготовить сообщение на двух языках о Республике Татарстан: географическом положении, природных условиях, традициях, национальной одежде и др.
Teacher: And now we should say good buy. Have a nice day.
Куар код
Приложение № 1
Landing card
Name/ имя _____________________
Date/ дата _____________________
Nationality/
Национальность___________________
Your occupation/
Занимаемая должность______________
Place of visiting and some extra information about visiting country
Страна посещения и информация, которая показалась вам интересной и полезной
ITALY |
|
RUSSIA |
|
GERMANY |
|
The USA |
|
Приложение № 2
Read the text and mark the sentences T (true) or F (false).
The flag of Italy is a tricolour featuring three equally sized vertical pales of green, white, and red colour.
The Colosseum is an elliptical amphitheatre in the centre of the city of Rome, Italy. It is the largest amphitheatre in the world. The Colosseum could hold between 50,000 and 80,000 spectators, and was used for gladiatorial contests and public spectacles.
Italian pizza is the dish has since become popular in many parts of the world. It is a flat, round bread typically topped with a tomato sauce, cheese and various toppings.
The Mona Lisa is a half-length portrait of a woman by the Italian artist Leonardo da Vinci, which has been acclaimed as «the best known, the most visited, the most written about, the most sung about, the most parodied work of art in the world.
1. The flag of Italy consists of the colours: green, white and blue.
2. There were about from 50,000 to 80,000 people at the public spectracles.
3. Pizza is a very popular food for Italy.
4. Anna Lisa is a half-length portrait of a woman by the Italian artist Leonardo da Vinci.
Vocabulary:
Various – различный
Featuring – включающий
half-length – в полный рост
parodied – пародируемое
acclaimed – провозглашенный
elliptical – эллиптический
Фотографии достопримечательностей
Комментарийлар